Whitsunday Eilanden

12 december 2016 - Whitsunday Island, Australië

Maandag 12 december

Om half zes ging de wekker al, omdat we al op tijd vertrokken op ‘cruise’ naar de Whitsunday Eilanden. Het heeft de hele nacht en ook de ochtend flink geregend. Aan boord werden we dan ook al gewaarschuwd dat het snorkelen wellicht niet door kon gaan vanwege het slechte weer en dat de boot ook een alternatieve route zou nemen om de meest ruwe zee te ontwijken. Maar gelukkig klaarde het weer helemaal op toen we bijna aankwamen op de eerste bestemming, Whitehaven Beach. Vanuit hier gingen we met een klein gezelschap van 10 personen verder naar een snorkelplek op een ander eilandje. Hier was verder niemand, echt een droomplek. Er was ook veel vis te zien. Om de zee in te mogen moesten we allemaal weer een ‘stingersuit’ aan tegen de levensgevaarlijke kwallen. Sven verzoop in de kleinst beschikbare maat, een erg komisch gezicht waar veel foto’s van zijn genomen door onze Aziatische reisgenoten. Na het snorkelen gingen we terug naar Whitehaven Beach. Hier stond het Aziatische gedeelte van de groep met een man of 30 in een kleine partytent te schuilen voor de zon. Wij hebben lekker op het strand gespeeld met voetbal, schepje en emmers die aanwezig waren en tussendoor werd een heerlijke barbecue verzorgd. Op de terugweg nog even Hamilton Eiland bezocht. Luuk en Sven waren aan het eind van de dag doodop. Toen we weer aan land waren zijn we dan ook naar dezelfde camping gereden als van de vorige dag, lekker dichtbij. Jongens gedoucht en pasta gegeten. Morgen verder naar het zuiden, op zoek naar de zon. In het tropische deel waar we nu zitten is het regenseizoen nu echt begonnen.

1. Ella:
    12 december 2016
    Wat een stranden daar! Die zandbakken thuis vinden ze straks helemaal niks meer :). Leuke foto van het gezin in stingersuit! Konden de jongens ook snorkelen?
  2. Annie:
    12 december 2016
    Jullie houden ons goed op de hoogte met de reisverslagen! Fijn dat de jongens het ook goed doen. Wat een ervaring voor hen in zo'n stingersuit, stoer hoor!
    Groeten uit Oudewater!
  3. Desiree:
    12 december 2016
    Wauw gaaf hoor! Ziet er mooi uit. Superleuk om jullie zo te kunnen volgen. Ian geniet mee van de foto's. Nu inderdaad de regen achter jullie laten en op naar het zonnetje.
  4. John:
    Super vet! Nog contact gehad met Ingrid? Die woonde bij fraser eiland