Rockhampton

14 december 2016 - Rockhampton, Australië

Dinsdag 13 december

We hebben weer veel regen gehad vannacht dus inderdaad tijd om het goede weer weer op te zoeken. Onderweg ook veel regen, ongelofelijk hoe veel er gevallen is.

We zijn eerst richting Eungella National Park gereden. Onderweg met de regenjas aan een korte wandeling gemaakt, het was hier prachtig. De jongens liepen erg goed. Ook sven had er lol in door de plasjes en overr de stenen. Terug bij de camper zien we dat de voeten van de jongens onder de bloedzuigers zitten. Vooral Luuk heeft er een flink aantal, een stuk of 6 weten we er van zijn voet te halen. Ook Sven heeft er 1 en Rene heeft ze vooral aan de slippers hangen. Luuk zijn voeten maar ontsmet en met een mooie winnie de poeh pleister versierd. Verder gereden naar Broken River. Hier komt het vogelbekdier voor. Het weer was echt super slecht, maar Nicole heeft met de regenjas toch geprobeerd het vogelbekdier te spotten, we zijn er nu ten slotte toch. Helaas niet gevonden.

Uiteindelijk besloten er een lange reisdag van te maken naar Rockhampton. De jongens een voor een voorin, Rene en Nicole afwisselend gereden. Dit ging prima. Onderweg ook de eerste levende kangoeroes gezien. Rockhampton staat bekend om zijn steaks. We hebben via tripadvisor een mooi restaurantje uitgezocht en heerlijk gegeten. We waren om 9 uur bij de camping, tijd om te slapen.

Woensdag 14 december

De zon schijnt hier weer volop, dus we hebben de regen voorlopig achter ons gelaten. Gezwommen, even naar een speelgoedwinkel in de buurt geweest voor nieuwe zwembandjes (de vorige zijn al versleten). En tijd om een middagdutje te doen. Ook de was gedaan en de camper wat opgeruimd en schoongemaakt. Een rustig dagje dus. Morgen gaan we weer verder, we weten nog niet precies waar naar toe. Over 15 dagen willen we in Sydney zijn, tot die tijd nog wel wat kilometers voor de boeg en Brisbane.

1. Anne Place:
    14 december 2016
    Oh arme jongens met al die bloedzuigers!! Hoe reageerden ze?
  2. Ella:
    14 december 2016
    Leuke foto's met de kangoeroes! Dat zullen de jongens leuk gevonden hebben. Leuker dan bloedzuigers, brrr.
  3. Rene, Nicole, Luuk en Sven:
    14 december 2016
    Ze hadden het niet eens door. Je voelt er ook helemaal niks van. Luuk vond de pleisters cool, maar is ook gelijk begonnen ze weer los te peuteren.
  4. Angela smulders:
    14 december 2016
    even bij gelezen. echt het klinkt heerlijk allemaal...
    Alleen die bloedzuigers haha.. daar wil ik niet aan denken haha