Mount Cook en Lake Tekapo

20 februari 2017 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Zondag 19 februari

Het waait nog steeds erg hard in Dunedin, waardoor het koud aanvoelt. We gaan op weg naar beter weer. Onderweg stoppen we bij de Moeraki Boulders. Grote ronde stenen die aan de rand van de zee liggen. We vinden het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Na weer een uurtje rijden stoppen we bij een grasveld langs de weg. Nicole maakt broodjes knakworst, al heeft Luuk zijn worstje liever op een cracker. Na het eten spelen we met Luuk lummelen, terwijl Sven zichzelf vermaakt. Sven is vandaag erg huilerig in de camper. We bedenken later dat dit weleens kan komen doordat zijn riempjes van de stoel strakker zitten en Sven zich niet meer los kan wurmen. Morgen doen we de riempjes losser. Als we onze weg vervolgen komen we langs het prachtige azuurblauwe Lake Pukaki, met mooie reflecties van de bergen en wolken. Halverwege de middag komen we aan op onze eindbestemming, Mount Cook National Park (Aoraki in het Maori). Het weer is hier perfect, lekker zonnetje en weinig wind. We drinken wat in het Hermitage Hotel, waar je vanaf het terras schitterend uitzicht hebt op Mount Cook (hoogste berg van het continent). Er is hier slechts één camping, deze is van de staat, omdat het in een Nationaal Park is. Het is erg druk op de camping en de voorzieningen zijn prima. Schone toiletten met stromend water (weliswaar koud water). ’s Avonds na het eten maken we nog een kleine wandeling. Dit gaat erg goed, Luuk en Sven hebben altijd veel energie na het eten. Als de jongens op bed liggen gaan we lekker buiten zitten lezen, puzzelen, candy crushen met een prachtig uitzicht op de bergen,mooie sterrenhemel en lekker avondweer. Wat hebben we dat laatste gemist.

Maandag 20 februari

Ook vandaag weer een prachtige dag. We maken een wandeling door het National Park richting het Tasmanmeer. Dit meer ligt aan de voet van de Tasman gletsjer en er drijven enkele ijsbergen in. Luuk en Sven vinden het vooral leuk steentjes in het meer te gooien. Na deze ‘ochtendgymnastiek’ rijden we naar Lake Tekapo, waar we lunchen in een restaurantje. Ook Lake Tekapo heeft een schitterende blauwe kleur. Waar het bij Mount Cook nog vooral de campers en backpackers waren die we tegenkwamen (het ligt dan ook 55km van de doorgaande weg), lopen bij Lake Tekapo hele busladingen. Vooral bij het oude stenen ‘Church of The Good Shepherd’ stikt het van de Aziaten die dan ook graag Luuk en vooral Sven op de foto zetten. Sven heeft meer oog voor de bussen en mag van een chauffeur even binnen kijken. Hier wordt ie een beetje verlegen van. Luuk is minder gediend van de foto’s en roept dan ook hard ‘geen foto’. We eindigen vandaag op een camping in Fairlie. De camping is echt een schot in de roos. We staan tussen een speeltuin en een zandbak met allerlei speelgoed erin. Verder is er een stroompje bij waar Luuk en René nog een dam gaan bouwen. Een topplek in combinatie met prachtig weer, waar we allemaal echt van genieten.

1. Ella:
    20 februari 2017
    Mooie laatste dagen! Pas je een beetje op met de bosbranden rond Christchurch?
  2. Petra:
    20 februari 2017
    Fijn weer dat lekkere weer! Nog maar een weekje, dat zal wel raar zijn voor jullie. Geniet er maar extra veel van! X