Hervey Bay en Tin Can Bay

16 december 2016 - Tin Can Bay, Australië

Donderdag 15 december

Rockhampton ligt op de Steenbokskeerkring en hier is ook een soort ‘markeerpunt’ voor. We dachten hier op weg naar het zuiden langs te rijden en zouden graag een fotootje maken op dit punt. Na onze foto op de evenaar zou dit een leuke aanvulling zijn…. Helaas hebben we het punt gemist. Wel nog een bezoek gebracht aan de Botanische Tuinen in Rockhampton met gratis dierentuin. Luuk en Sven worden steeds beter in het spotten van de dieren. Omdat er verder in deze regio weinig te doen is maken we er weer een lange reisdag van. De jongens slapen makkelijk in de auto en we rijden door tot Hervey Bay. Hervey Bay is de plek waar de meeste excursies naar Fraser Island vertrekken. In principe is Fraser Island een hoogtepunt dat je niet mag missen. Echter moet je een 4WD hebben om het eiland goed te kunnen bezichtigen en om die te huren werd ons iets te prijzig. En we hadden ook weinig zin om de hele dag in een bus te zitten, wat het alternatief zou zijn. Kortom, geen Fraser Island voor ons. Wel hebben we ons vermaakt in het waterpark Wetside. Als het eb is trekt de oceaan zich hier ver terug, wat ons inspireerde om een leuke strandwandeling te maken. Na het avondeten nog een flinke wandeling gemaakt in het dorp langs speeltuinen en bomen met heel veel vleermuizen en geëindigd bij een supermarkt voor een ijsje. Luuk heeft heen en terug helemaal gelopen, terwijl lopen toch echt niet z’n hobby is (van wie heeft hij dat toch?)

Vrijdag 16 december

Opa en oma Quirijns, gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk!! We zijn deze dag weer even teruggegaan naar de leukste speeltuin van de avond ervoor. Dit keer met de camper. Na het bezoek aan de speeltuin ook nog even naar Wetside, dat inmiddels geopend was. Luuk en Sven vermaken zich uitstekend. Luuk lijkt het principe van een rij (bij een glijbaan) wel te snappen, maar trekt zich er niet altijd even veel van aan. De ene keer loopt hij zo langs de rij iedereen voorbij, de andere keer staat hij in de rij om zich heen te zwaaien en lopen anderen hem voorbij. Na een lunch bij het eetcafé naast Wetside rijden we naar Tin Can Bay. Onderweg nog even langs een supermarkt. Doordat we veel zelf koken gaan we erg hard door de voorraad heen. We lopen nog even van de camping naar het haventje waar we morgenvroeg dolfijnen gaan ontmoeten en voeren. In het haventje is ook een speeltuin waar Luuk en Sven zich lekker uitleven.

1. Ella:
    16 december 2016
    Lekker veel foto's!
  2. Desiree:
    17 december 2016
    Wat weer een lekkere vrolijke snoetjes op de foto! Genieten! Wat een leuke waterspeeltuinen hebben ze overal zeg! En lekker zonnig weer inmiddels zo te zien?! Ian zwaait naar elk vliegtuig en vandaag zelfs naar een overvliegende helicopter: 'dagg luuk en Sven (ruuk en Sen) fijne vakantie!' Fijn dat de jongens zo goed slapen in de camper (onderweg)! Op naar weer een geweldige ervaring morgen!!! X
  3. Carlijn:
    17 december 2016
    Gaaf om jullie te volgen! Ruben is helemaal enthousiast van de pet van Luuk...als ik jullie verhalen hier voorlees is de eerste vraag van Ruben 'Waar is Luuk?'.... Als we dan bij de foto's aankomen is het goed. Geniet ervan!!