Paronella - Townsville - Airlie Beach

11 december 2016 - Airlie Beach, Australië

Vrijdag 9 december

Gelukkig geen enge beesten in de camper! Na het ontbijt spullen weer ingepakt en bezoekje gebracht aan Paronella Park. Dit vonden we beide erg mooi. Het verhaal hiervan is dat in de jaren 30 van de vorige eeuw een Spanjaard een droomhuis wilde bouwen voor zijn vrouw. Uiteindelijk kwam hij terug in Spanje en was zijn verloofde met iemand anders getrouwd. Hij heeft toen haar zus meegenomen naar Australië. Alles is afgebrand, maar de muren staan er nog. Het moet echt schitterend geweest zijn vroeger. Leuk voor een kort bezoek. Met een verdiend ijsje na afloop. De jongens hebben lekker gerend en wij hebben ondertussen uitgezocht waar we heen zouden rijden.

Luuk heeft voorin met papa de weg gewezen en Sven achterin bezig gehouden door Nicole met boekjes lezen, liedjes zingen en op tijd eten en drinken (ja Sven die vindt het prima als hij maar regelmatig wat te eten en drinken krijgt).

Het landschap werd een stuk droger. Waar we de dag ervoor nog door schitterend gebied reden met veel landbouw was het nu wat saaier en zag je dat er regelmatig bosbranden zijn geweest.
Gekozen voor een Big 4 camping. De plek is absoluut niet mooi, zeker niet na wat we gewend zijn, maar voor de kids is het echt super. Een mooi zwembad, waterspeelgedeelte en een speeltuin. Hier de middag prima doorgekomen. Eerste wasje gedraaid. Luuk durft nu ook alleen van de hoge glijbaan in het zwembad, duikt van de kant en zwemt onder water. Heerlijk zo vrij hij is. Sven vindt het ook super in het zwembad. En weet goed te vertellen dat hij zo nu en dan ook wel met papa of mama van de glijbaan wil. Ook is Sven de hele tijd op ontdekking. We moeten goed opletten, want hij gaat alle kanten op.

’s Avonds afgesloten met pannenkoeken. Wat een heerlijke middag. Slaapritueel ging een stuk beter. Sven heeft maar even zitten draken. Stiekem moeten we wel om hem lachen!

Zaterdag 10 december - Townsville
Het was 39 graden toen we ’s ochtends richting het aquarium in Townsville vertrokken! Met name erg leuk voor de kinderen.

Hierna strand opgezocht. Rene heeft even met Luuk in de zee gezwommen. Nicole boekje gelezen met een slapende Sven in de buggy ernaast. Boodschappen gedaan en terug naar de camping. Hier weer lekker in het water gespeeld. Daarna heerlijk in de camping keuken gebarbecued. Genoten van het heerlijk malse vlees. De voorzieningen zijn hier echt super. Op elke camping is er een prima keuken waar we vaak gebruik van maken. ’s Avonds geprobeerd te skypen met thuisfront, maar wifi was erg slecht. Heel kort even Ella en Rini gezien/gesproken. Morgen proberen we het opnieuw.

Zondag 11 december

Het regende vannacht en dus was alles nat toen we opstonden. Voor René blijft het zoeken wat het beste is voor zijn rug. Vannacht heeft hij bij de jongens beneden geslapen.  Omdat alles nat was besloten om op tijd te gaan rijden. De jongens vonden de waterplassen erg leuk dus was een nieuw setje kleren nog wel nodig voor vertrek. Nicole heeft nu ook voor het eerst gereden. Dit keer 300 km gereden richting Airlie Beach. Onderweg niet het meest indrukwekkende landschap.

In Airlie Beach hadden ze ook een schitterende openbare lagoon, hier gebruik van gemaakt. Vervolgens nog een rondje door het stadje gelopen en toen op weg naar de camping. De camping ligt bij het vliegveld dus met de jongens even naar de helicopters en vliegtuigjes gaan kijken. Hier werden we weer overvallen door een regenbui. Bij de camping keuken leuk gespeeld en op tijd gegeten. Hopelijk nog wat skypen met thuisfront. Morgen moeten we op tijd op, we hebben een tocht geboekt naar de Whitsundays.

1. Doortje:
    Ha Nicole, Rene, Luuk en Sven,

Leuk om jullie reis verhalen te lezen !
    Ik reis met jullie mee.
    Mochten jullie een mannelijke tweeling van 23 tegenkomen die Roermonds praten: zijn zoons van mijn collega die morgen ook geboekt hebben voor Whitsundays !
  2. Petra:
    11 december 2016
    Oh, jullie verhalen klinken echt heerlijk! Fijn dat jullie zo genieten met z'n vieren! Heel veel plezier op Whitsundays!!! Ik kan me de foto's van Anne en Pieter nog wel herinneren... xxx
  3. Petra: