Cape Tribulation

6 december 2016 - Cape Tribulation, Australië

Dinsdag 6 december

Vanochtend waren we weer vroeg wakker. Alle tassen weer ingepakt en gezorgd dat we om 10 uur bij de camperverhuur waren. Daar hebben we al snel gehoord dat er een andere camper dan geboekt gereed stond voor ons. Het is een vrij nieuw model (10000km op de teller) en een slaapgedeelte boven de bestuurderscabine. Hier waren we wel blij mee, we vonden deze camper zelf in eerste instantie te duur. Via hotel spullen weer opgehaald en daarna door naar een grote supermarkt. Hier flink wat eten en drinken ingeslagen. We vinden het een stuk duurder dan in Nederland.

Rene is als eerste de chauffeur. We moeten lachen dat hij in plaats van de richtingaanwijzer een paar keer de regenwissers aanzet. Maar naar een paar keer heeft hij het goed door, richting Cape Tribulation (where the rainforest meets the coast). Onderweg hebben de jongens geslapen. Overtocht met de ferry bij de Daintree river. De camping vooraf al benaderd, maar dat was niet nodig. Plek genoeg. We zijn wel even bezig geweest om alle tassen uit te pakken en een plekje te geven in de camper. Het past allemaal net. Rene is nog even met de jongens naar het strand gelopen terwijl Nicole verder opgeruimd heeft. Wat een mooi strand!!

We hebben daarna in de camping keuken gekookt, heerlijk aardappeltjes met worst en broccoli. Vooral Sven heeft alles zitten eten alsof hij dagen niet gegeten had. We merken zowieso wel dat de jongens de laatste dagen niet veel gegeten hebben. Maar gelukkig drinken ze super goed (daar maakte ik me vooraf meer zorgen om).

Nog een stel ontmoet uit Noord Ierland. Luuk en Sven hebben met hun oudste zoon lekker gespeeld. Daarna een douche en naar bed. Rene en Nicole hebben een dvd gekeken (Penoza).

Het slapen was wat minder. De jongens toch bovenin gelegd. Bed is half uitgeklapt en daardoor wat kleiner, maar we hebben dan wel een hekje ervoor. Toch heeft niemand goed geslapen. De jongens moesten wennen aan het samen liggen in een bed. Sven was vaak wakker en begon dan te huilen. We hebben regelmatig met schrik beneden gelegen en gehoopt dat niemand naar beneden zou vallen. Maar dat laatste lijkt goed te gaan. Plankje houdt ze goed tegen. Midden in de nacht een schreeuwende Luuk waardoor we gelijk rechtop in bed zaten. Hij had een vogel opgegeten en was daarvan geschrokken. Oh, ga maar weer slapen Luuk!

Woensdag 7 december

Met een wat minder goede nachtrust al op tijd op. Lekker ontbijten voor de deur en daarna nog even naar het strand. Heerlijk wat een rust. Maar zo jammer dat je niet in de zee mag zwemmen. In de buurt is wel een heerlijke ‘water hole’ waar we even heerlijk tussen de vissen hebben gezwommen. Op weg gegaan naar een camping in de buurt waar we gelezen hadden dat ze veel dieren hebben. Dat leek ons wel wat voor de mannen en bovendien zouden we dan toch nog een rustig dagje kunnen hebben. 100 m voor de camping (Lync Haven Reinforeest Retreat) bedacht Nicole echter dat ze had gedacht dat de camping wel eerder zou zijn en dat we er dus voorbij zouden zijn gereden. En inderdaad de tomtom gaf dit ook aan toen we die hebben aangezet. Terug. Maar 10 km verderop waren we weer terug bij het beekje waar we gezwommen hadden. Toen toch maar een kaart erbij gepakt, bleek dat we 100 m te vroeg gekeerd hadden. Ach het is vakantie, de jongens sliepen dus maakt niet zoveel uit.

We hebben de middag heerlijk rustig aan gedaan, even naar de dieren gekeken. We mochten ook de walibies voeren, erg leuk! Verder lekker gepuzzeld, gelezen en een watergevecht gehouden. Besloten de jongens toch maar beneden te laten slapen. Helaas vond Sven dit grote bed iets te gezellig en duurder het erg lang voordat hij ging slapen.

Rene en Nicole zijn naar binnen gevlucht voor de eerste regenbui ’s avonds, begin van het regenseizoen?

Donderdag 8 december

Het slapen is nog steeds niet echt relaxt (warm en last van de rug). Ontbijt dit keer binnen want buiten was alles nat en regende het nog. Op tijd vertrokken richting Hartley’s Crocodile Adventures. Dit was super leuk. Veel krokodillen voor onze krokodilvriend Luuk. Luuk heeft eindelijk zijn billen laten zien aan de krokodil (gelukkig zat er een hek voor). Ze werden gevoerd en sprongen flink uit het water. Leuk om te zien. Ook de koala’s waren erg schattig. Ook hier kon je de kangoeroes voeren. Luuk was humeurig en moe. Maar was goed vooruit te krijgen omdat bij elk dier een stempel lag. Zijn armen zaten helemaal onder de stempels.

Verder gereden, boodschappen gedaan en even langs camperverhuur bedrijf. Een stoel was kapot en we hadden geen zin hier een hele vakantie last van te hebben. In Cairns heerlijk bij de Esplanade nog even gezwommen en daarna definitief afscheid genomen van Cairns. We zijn richting Townsville gereden en onderweg camping opgezocht bij Paronella Park. We zeiden gisteravond nog tegen elkaar dat het wel mee viel met de enge dieren (spinnen, slangen). Maar vandaag hebben we wat mooie exemplaren bij de camper gespot (dikke spin bij band van de camper).

1. Dorrie Fleuren:
    9 december 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier nog!
  2. Ella:
    9 december 2016
    Fijn dat jullie een wat ruimere camper hebben gekregen. De Double Up dus nu, waarbij je ook binnendoor naar achteren kunt? Hoop dat de jongens snel wennen aan het in de camper slapen. Begrijpelijk dat er veel gedroomd wordt, zoveel indrukken! Heb net een filmpje bekeken van Hartley's. Spannend hoor die hapgrage krokodillen. Maar het zwemmen met krokodillen was hier niet te doen?