Cairns en Great Barrier Reef

5 december 2016 - Cairns, Australië

Zondag 4 december

We hadden gisteravond geen zin om nog te gaan uiteten, de jongens lagen immers ook te slapen. We hebben gekozen om noodles in de kleine supermarkt te halen (meer keuze was er ook niet). Ook wij zijn rond 18 uur gaan slapen. Om 20 uur werd Sven wakker. Even wat drinken en protesteren om verder te slapen, maar dat duurde gelukkig niet lang. Hij heeft uiteindelijk tussen ons in geslapen. Om 6 uur is Rene opgestaan en om 7.30 stonden we allemaal bij de ontbijtzaal. Lekker geslapen en lijkt dat we de ergste jet lag dus goed zijn doorgekomen. Dat viel 100% mee.

De knop is helemaal om. Fijn zo in de zon met een zwembad voor de deur.  Ook lekker om even 3 dagen eerst in hotel te zitten.

De ochtend heerlijk gezwommen in het zwembad en daarna op het balkon uitgezocht wat we de komende dagen willen doen. Sven heeft geslapen onderweg naar het restaurant, wat wat verder was dan gedacht. Luuk is na de lunch gaan slapen en ondertussen is Rene een mooie trip voor morgen gaan boeken en wat boodschapjes in de supermarkt gaan halen.

We maken de jongens wakker en lopen weer naar de Esplanade. Nu is Luuk niet meer zo geinteresseerd om in het water te spelen, beetje zeuren dat hij nat wordt en dat niet wil. Sven daarentegen wil wel. Onderweg kopen we nog een mooie pet voor Luuk met een stoere krokodil. Deze wil hij natuurlijk wel op. Bij de night market bestellen we 2 grote borden Chinees. We hebben gelukkig voor de jongens ook broccoli erbij liggen (voor wie het niet weet: Luuk zegt vaker dat broccoli zijn lievelingseten is. We twijfelen hier sterk aan, maar hij eet het meestal wel). Luuk eet ook nog wel wat rijst en vis, maar Sven houdt het bij een beetje broccoli. Vervolgens schuift Sven de stoel naar de nabijgelegen ijscobar. Hij gaat er op staan (net als thuis bij de groentenboer). We lachen dat dit toch wel aantoont dat Sven een echt 'Quukske'  is. Even later staat Luuk er natuurlijk ook naast. Vooruit nog een yoghurt drankje. Ze slapen allebei onderweg naar huis (Luuk in de buggy en Sven in de draagzak).

Maandag 5 december.

Sven heeft ons aardig wakker gehouden vannacht. Hij wou echt niet gaan slapen toen hij eenmaal wakker was. Flink gehuild. ’s ochtends is Luuk gelijk het bed uit als Rene de kamer inloopt. Lekker spelen met de sprookjesboom kwartet. Bij het ontbijt zit een vogeltje binnen en Sven vindt dat erg interessant. Daarna een heel eind gelopen naar de haven. Onderweg Sinterklaas liedjes gezongen, want we waren natuurlijk op zoek naar de boot naar Spanje en Sinterklaas was de kapitein.

We kregen al de waarschuwing dat de zee wild was. Allemaal een reistabletje geslikt. In het begin waren de jongens nog lekker aan het rennen, leuk he zo’n boot die op de golven op en neer deinst. Maar na 1 uur varen kwam alles er bij Luuk uit, helaas waren we te laat voor het zakje. Van ons was hij wel de enige, maar op de boot had de bemanning zijn handen vol met zakjes verwisselen en schoonmaken. Rene heeft vandaag 2 duiken gemaakt, Nicole heeft gesnorkeld en hebben met zijn vieren nog op de glasbodemboot een rondje gemaakt. Het was erg mooi, maar we waren het beide eens dat we duiken in Bonaire mooier vonden. Sven was op het eind erg vervelend en voorheen heel boos op mama omdat hij gedwongen werd een reistabletje in te slikken. Niets was goed. Gelukkig was de terugreis veel minder ruw en was Sven’s humeurtje alweer wat beter. Terug in Cairns wou Luuk nog wel gaan zwemmen. Toch besloten eerst te eten, lekker pizza! Bij het hotel nog even gezwommen, gedoucht en toen naar bed. Een leuk, maar vermoeiend dagje op de Great Barrier Reef!

Morgenvroeg halen we de camper op en gaan we onze trip naar het Noorden vervolgen, de jungle in. Kijken of we een krokodil kunnen vinden voor Luuk.

1. Corry Quirijns:
    5 december 2016
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. leuke foto's. We kunnen mee genieten.Heel veel plezier en goede reis.
  2. Nienke:
    5 december 2016
    Wat een mooi begin! Duiken, snorkelen, krokodillenpet en ijsjes, en dat met Sinterklaas. Heel veel plezier verder met jullie reis!!
  3. Annie:
    5 december 2016
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Wel een vol programma voor die twee kleine mannen, denk ik zo!
    Wij vonden het Aboriginal museum in Cairns ook erg leuk. Gaat over hun ontstaansgeschiedenis (in spel vorm) en is voor een groot deel ook buiten. Ook de kabelbaan naar een dorp over de bergen was erg leuk.
  4. Anne Place:
    7 december 2016
    Wat fijn dat ze in Australië ook broccoli en ijsjes hebben :P