Wanaka & Queenstown

12 februari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 10 februari

We slapen heerlijk uit en daarna gaan we naar Wanaka. Het is een toeristisch plaatsje waar genoeg te doen is. We besluiten eerst naar Puzzling World te gaan. Hier zijn allerlei ruimtes met optische illusies.  Er is bijvoorbeeld een kamer die schuin loopt en waar water naar boven lijkt te stromen en een liftje naar boven lijkt te gaan vanzelf. De jongens rennen flink rond. Op het eind zijn er allemaal puzzels die je zelf kunt doen. Luuk en Sven hebben geluk, ook een Bob de Bouwer puzzel. René leeft zich ook uit en Nicole rent voornamelijk achter Sven aan, die echt overal aan zit en naar toe loopt. Luisteren is niet zijn sterkste punt. Daarna doen we boodschappen en rijden we terug naar de camping. De camping ligt aan een prachtig meer en een pad loopt van de camping langs het meer naar Wanaka. Na het middagdutje van Sven huren we een paar mountainbikes met zitjes achterop en rijden we met de jongens naar het stadje. Heerlijk om zo even te fietsen en gelukkig is het goed te doen. In Wanaka spelen de jongens in de speeltuin met een dinosaurusglijbaan en trakteren we ons op een ijsje. Daarna fietsen we weer terug naar de camping. Een heerlijke middag. Na het avondeten maakt René nog een groter rondje over een mountainbikeparcours.

Zaterdag 11 februari

Gemotiveerd door het fietsen gisteren besluit Nicole toch maar weer eens een rondje te gaan hardlopen langs het meer. Na het ontbijt rijden we naar Queenstown, een uurtje rijden. We rijden door de bergen en genieten van het prachtige uitzicht. De camping ligt dit keer net buiten Queenstown, maar heeft een leuke speeltuin en springkussen. Genoeg te doen voor de jongens. Terwijl Sven een middagdutje doet, zet Nicole foto’s online, puzzelt René en Luuk kleurt. Als Sven weer wakker is gaan we naar Queenstown. Wat een gezellig stadje. Het zonnetje schijnt en we genieten volop. In het stadje wandelen we langs de winkeltjes en mag Luuk een cadeautje uitzoeken omdat hij al zoveel nachten en dagen droog is gebleven. Het wordt een Bob de Bouwer kleurboek! Helemaal trots vergeet hij dan wel gelijk dat hij naar de wc moest en is zijn broek dus nat. Waren we misschien toch net te vroeg met deze beloning? Nee het gaat echt de goede kant op en tegenwoordig zegt hij meestal zelf dat hij naar de wc moet. Nadat we langs het water een stukje hebben gelopen eten we bij de Italiaan een pizza. De jongens zijn er dol op en het is alweer even geleden. De pizza zit er bij beide zo in en het bolletje ijs wat ze erna als toetje krijgen ook. Sven likt het bakje erbij af tot groot vermaak van de andere gasten en de serveersters. Op de route terug kijken we naar een optreden van een leuke grappige straatartiest, ‘Sven from Sweden’. Luuk moet de hele tijd erg lachen. De show duurt ruim 45 minuten, maar de jongens blijven mooi stil zitten. Het is dan weer tijd om terug te rijden en naar bed te gaan. Wat een heerlijke dag.

Zondag 12 februari

Het zonnetje schijnt en de korte broeken kunnen ’s ochtends al gelijk weer aan. We staan rustig op, ontbijten op ons gemak en doen een wasje. We besluiten toch naar de gondelbaan en rodelen te gaan. We vonden het eigenlijk te duur, maar we horen goede verhalen van andere mensen op de camping. Voor 2,50 NZD parkeren we de auto voor de hele dag weer en daarna lopen we naar de gondelbaan. We kopen tickets om vervolgens drie keer met de rodelbaan naar beneden te gaan. Nadat we met de grote gondel omhoog zijn gegaan, brengt de stoeltjeslift ons naar het begin van de rodelbaan. Helmpjes op en korte uitleg over hoe je moet remmen en daar gaan we doen. Luuk bij papa en Sven bij mama. Luuk wilt altijd bij de snelste en dat is papa. Het gaat lekker hard naar beneden. Dat is leuk! We gaan nog twee keer en dit keer is de meneer ons goed gezind en doet net alsof hij ons tweede ritje aanstreept. Haha, we kunnen dus nog twee keer extra. Hop met de stoeltjeslift weer naar boven en daar gaan we weer. De jongens vinden het erg leuk. Ze zijn helemaal niet bang, terwijl we allebei toch wel redelijk snel naar beneden gaan. We kijken nog even bij de bungeejump en de swing. Leuk om te kijken! Als we weer met de gondel beneden zijn lopen we naar het stadje. Hier kopen we nog een leuke Kiwi knuffel van de ‘All Blacks’ voor Sven en lunchen we bij een tapasbar. Nog voordat we terug zijn bij de camping is Sven in de auto in slaap gevallen. We doen de rest van de middag maar lekker rustig aan. Beetje lezen, spelletjes en in de speeltuin. Luuk raakt bevriend met een jongetje van 4 uit Australië, Oliver. Ze leven zich samen heerlijk uit, het lijkt erop dat ze allebei wel toe waren aan een gelijkwaardig speelkameraadje. We raken aan de praat met de moeder van Oliver. Haar man is april vorig jaar overleden aan kanker. We vragen haar om mee te barbecuen en Oliver vindt het geweldig om met het speelgoed in de camper te spelen. Wat het weer betreft, het begint wat harder te waaien af en toe, maar het blijft lekker vandaag. De komende dagen wordt het een stukje kouder en regenachtiger waar we naar toe reizen. Met nog 2 weken voor de boeg kunnen we het rustig aan doen. Morgen nog een rit van 4 uur, maar daarna is het nog max 2,5 uur rijden per dag. Lekker om zo na het drukke schema op het Noordereiland een versnelling terug te schakelen.