Melbourne

9 januari 2017 - Melbourne, Australië

Zondag 8 januari

Vandaag was het nog ongeveer 3 uur rijden naar onze camping in Melbourne. Bij aankomst geprobeerd om ons waterreservoir te legen (voor de eerste keer, we gebruiken het zo minimaal mogelijk). Helaas lukte het niet, we dachten dat de slang verkeerd was. Nicole met Luuk en Sven het zwembad in en René even langs de Britz dealer (die we toevallig in dezelfde straat van de camping zagen liggen). Hier bleek dat de afvoerkoppeling was afgebroken. Deze gelijk gerepareerd en we hebben ons servies weer aangevuld. Er waren ondertussen al 2 glazen en 1 bord gebroken…..(we hebben al heel snel plastic borden en bekers aangeschaft voor de jongens). Ondertussen een openbaar vervoerkaart geregeld. Luuk heeft een middagdutje gedaan en daarna zijn we met de bus naar het centrum gegaan. Het is ongeveer 30 minuten rijden tot het centrum. Sven vermaakt zich enorm in de bus. Hij staat voornamelijk bij het raam en kijkt zijn ogen uit. In het centrum een kort rondje gelopen. Hoge gebouwen worden afgewisseld door oudere gebouwen. We liepen voornamelijk door het winkelgebied met ook veel eettentjes. Bij een Griek stoppen we en hebben we heerlijk gedineerd. Sven had een dutje gedaan ’s ochtends en viel 1 minuut voordat we de camper bereikten in slaap.

Maandag 9 januari

We hebben weer tot ongeveer 8.00 uur allemaal geslapen. We zijn met de boterham van Luuk in de hand naar de bushalte gelopen. Tegen het centrum aan ligt een enorm sportcomplex, met ook de tennis courts en de Rod Laver Arena waar binnenkort de Australian Open plaatsvindt. We hebben hier nog naar gekeken van te voren, maar het bijwonen van een wedstrijd past niet in ons reisschema. Bij het MCG (Melbourne Cricket Ground) stadion (capaciteit 100.000) een rondleiding gehad. Het stadion wordt zowel voor cricket als voor Australian Football gebruikt. We zijn in de kleedkamers, mediacentrum en ook in de elite lounge van het cricket geweest. De jongens vonden het niet erg interessant.  Aansluitend nog in het sportmuseum geweest. Hier kon je ook een aantal sporten uitproberen. Dat was eigenlijk het leukste van het museum, even stoeien met een bal.

De jongens waren erg hangerig en besloten om toch maar niet te ver te gaan lopen. Sven zijn schoenen zijn te klein dus we zijn uiteindelijk in een winkelcentrum beland. Hier nieuwe Adidas schoentjes voor Sven gekocht, voor Nicole een korte broek en voor Rene nog 2 shirtjes. We hadden aan het eind van de middag de bus weer terug naar de camping. Hier nog lekker gespeeld. Sven viel onder het toetje eten in slaap. De jongens lagen zonder dutje vandaag allebei rond 19.30 uur in bed.