Great Ocean Road

11 januari 2017 - Great Ocean Road, Australië

Dinsdag 10 januari

Vandaag staat deel 1 van de Great Ocean Road op het programma. De verhalen hierover zijn super goed en we zijn dan ook heel benieuwd. We beginnen onze dag bij een speelplek net buiten Melbourne. Hier konden de jongens zich even lekker uitleven. We rijden een deel van de dag langs prachtige stranden. We stoppen onderweg op een plek waar je met een motorbootje kunt varen. Een leuke activiteit voor de jongens. Sven huilt als hij in moet stappen, maar is al snel lekker aan het sturen. Het water is super helder. We lunchen bij een leuk restaurantje en eten onderweg nog ergens een lekker ijsje. Een echt vakantiedagje. Alles lekker relaxt, heerlijk weer en een prachtige omgeving. Bij het informatie centrum in Lorne checken we of er in de buurt gratis kampeermogelijkheden zijn. Helaas voor ons is dat niet het geval. Bij Kennett River stoppen we om koala's te spotten. Gelijk langs de weg zien we al vrij snel 3 koala's (onze eerste in het wild). Wat gaaf om deze beestjes nu ook in het wild te zien. Bij onze camping in Cape Otway zien we er 's avonds nog 5 in de boom zitten. Luuk was nog op zoek naar olifanten en giraffen, maar die hebben we niet gespot.

Woensdag 11 januari

We wilden bij de vuurtoren bij Cape Otway kijken, maar werden door de entreeprijs afgeschrikt. Dan maar op weg naar andere mooie plekken. Het weer is vandaag erg wisselend. Vannacht heeft het even geregend en het is slechts 17 graden als we 's ochtends in de auto zitten. Voor het eerst deze vakantie is overdag een trui/vest nodig. Onderweg nog een koala gespot langs de weg. Bij de Twelve Apostles een stop gemaakt. Wat een mooi uitzicht. Aan de ene kant nog een grijze lucht, maar aan de andere kant alweer een mooie blauwe lucht met wolken. De Great Ocean Road geeft diverse stops aan en je kunt dan vanuit de parkeerplaats makkelijk naar een schitterend uitzichtpunt lopen. Het is echt schitterend. We stoppen nog bij Loch Arch Gorge, London Bridge en de Grotto voor mooie kiekjes. We hebben onze camping vandaag in Port Fairy. Een camping met zwembad, speeltuin en springkussen. Ook hier wederom weer goede keukenfaciliteiten en snel internet. We voegen dus weer wat foto's toe aan onze site.

We hebben nog 12 dagen in Australië voor de boeg. We willen morgen richting Broken Hill gaan rijden, dat is nog ruim 800 km. Dit is het begin van de outback. Het reizen met de jongens gaat zo goed dat we dit graag nog willen zien deze vakantie. Daarna reizen we naar Kangaroo Island en zullen we eindigen in Adelaide.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne Place:
    11 januari 2017
    Hahaha gewoon blijven zoeken hoor Luuk
  2. Petra:
    12 januari 2017
    Wat een super mooie foto's! Echt mooi daar! En dat bootje ziet er ook leuk uit! Hou jullie vest maar schoon voor NZ, nog geen zomer hier ;)
  3. Ella:
    14 januari 2017
    Hele mooie foto's! Het is nu aftellen in Australië. Hopelijk wordt het snel zomer in Nieuw-Zeeland.