Lamington National Park en Byron Bay

22 december 2016 - Byron Bay, Australië

Dinsdag 20 december

We hebben vannacht geslapen op de minste camping tot nu toe. We noemde het een ‘trailer trash’. Maar gelukkig waren alle faciliteiten wel schoon. Sven was weer eens als eerste wakker. Helaas betekent dit dat Luuk ook minder slaap krijgt dan nodig.

We zijn ’s ochtends naar Lone Cove Koala Sanctuary geweest. Een erg leuke dierentuin waar naast de vele koala’s ook andere dieren uit Australië zitten. We zijn hier op de foto geweest met een koala. Wat een schattige diertjes zijn het toch. Helaas was Luuk niet van plan mee te werken aan een leuke foto. Hij wou vooral slapen. Dit was niet zijn dag. Erg leuk was ook de korte schaapshonden show.

Bij de camper geluncht en toen doorgereden naar Lamington National Park. De jongens konden dus even slapen onderweg. Onderweg veel wallabies/kangoeroes gezien op een plek. Bij het park bleek dat onze camping vol zat. We hebben eerst een korte wandeling gemaakt. Met de buggy waren we gebonden aan het saaie pad. Daarna hebben we nog voer gekocht om de papegaaien te voeren. Dit vonden de jongens erg leuk, maar ze lieten het voeren wel aan papa en mama over. Aangezien de camping vol zat overlegd wat te doen. Zullen we wild kamperen of toch op zoek naar een andere. De andere camping lag ook in het park, hemelsbreed op 6 km afstand maar aangezien er maar een weg is, moesten we er toch 1,5 uur voor rijden om er te komen. Gelukkig is de natuur schitterend dus geen straf hier te rijden. We waren net om 18 uur op de andere camping. Heerlijk weer een kleine camping midden in de natuur. Dit bevalt ons toch wel. Snel gekookt en daarna de jongens op bed gelegd. Rene en Nicole kijken ’s avonds meestal een dvd (we zijn bij seizoen 2 van Penoza….we kijken meestal elke avond een aflevering omdat het zo spannend is).

Woensdag 21 december

’s Ochtends een 5 km lange wandeling gemaakt door het schitterende park. Luuk heeft flink mogen klimmen. Het leek soms wel op Monkey Town zei hij. En daarna volgt er een heel verhaal dat hij met Ruben alle glijbanen wel durft te doen (de blauwe, groene, etc.). Als Luuk goed wakker is kletst hij de hele dag de oren van je kop. De laatste km was even flink doorzetten voor hem. Het was een mooie tocht. Sven is in de draagzak in slaap gevallen. Helaas geen koala gespot. Daarna doorgereden naar Southport. Dit is aan de Gold Coast. In een park hebben de jongens in het water gespeeld en konden René en Nicole overleggen waar we heen zouden gaan. De camping die we wilden hebben was erg duur, 74 AUD voor een nacht. We proberen meestal toch wel onder de 45 AUD te blijven (wat we al best veel vinden voor een camping). Het is nu hoogseizoen, dus we zullen de komende tijd wel merken dat de prijzen omhoog schieten. Uiteindelijk 20 km verder gereden naar het zuiden. Hier een mooie bejaardencamping gevonden. Luuk en Sven hebben bij de buren met het hondje gespeeld (dat wil zeggen veelal gekeken, want aaien durfden ze niet). Luuk en Nicole hebben nog even samen gezwommen. Daarna pannenkoeken gebakken. Het is hier een uur later, dus we kunnen nu langer genieten van het licht ’s avonds. Voorheen was het rond 19 uur donker.

Donderdag 22 december

Begonnen met een duik in het zwembad bij de camping. Daarna gezorgd dat we om 10 uur van de camping waren. In Byron Bay boodschappen gedaan en getankt.

Byron Bay is een echt surfers/backpackers dorpje aan het water. Veel faciliteiten dus voor de toeristen. Tussen de middag hier rondgelopen en genoten van het goede weer (de voorspellingen waren de laatste dagen erg wisselvallig, maar we hebben het gelukkig nog steeds droog gehouden). We hebben een camping net buiten het centrum. Rustige middag gehad.

1. Nienke:
    22 december 2016
    Grappig, zo'n kerstboom op het plein middenin de zomer. Gaan jullie oud en nieuw ook traditioneel vieren, met een BBQ op het strand?
  2. Ella:
    23 december 2016
    Leuk om te zien hoe de jongens liggen te slapen. Jammer dat wekkertje Sven wat vroeg afloopt, vooral voor slaapkopje Luuk. Kerst vieren in korte broek is ook een aparte ervaring, al wordt het hier ook nog 12 graden.