Duiken in Byron Bay en Kerst in Coffs Harbour

24 december 2016 - Coffs Harbour, Australië

Vrijdag 23 december

Vandaag ging René duiken bij een rots (Julian’s Rock), 2,5km voor de kust van Byron Bay. Hier zouden veel dieren moeten zitten, omdat een warme en koude stroom hier samen komen. En dat bleek ook uit te komen. Ondanks matig zicht van slechts 5 meter, was het een superduik! We zagen een grijze verpleegstershaai van ca. 3 meter achter school vissen aan zwemmen. Een bullray (naam in Nederlands onbekend), een rog van ca. 1,5 bij 1,5 meter zwom voorbij. En we zagen een dikkopschildpad van meer dan een meter een dutje doen. Daarnaast nog 6 wobbegong haaien gezien, tuskfish, stonefish, noem maar op. Nicole heeft zich met Luuk en Sven ondertussen vermaakt op het strand, in de speeltuin en in de ijssalon. Na een broodje in het centrum van Byron Bay hebben we de middag verder op de camping doorgebracht. Sven deed een lange dut en Luuk keek filmpjes op de iPad. Klinkt gek, maar voor het eerst deze vakantie dat we even rustig konden relaxen terwijl het nog gewoon licht was. Toen Sven weer wakker was zijn we nog gaan zwemmen en op het springkussen. De dag afgesloten met het gebruikelijke avondritueel: eten, jongens pyjama aan, filmpje kijken en slapen. Al heeft Sven het de laatste dagen weer wat lastiger om in slaap te komen. Maar ze slapen wel goed door en redelijk uit.

Zaterdag 24 december

Voordat we op weg zouden gaan naar de volgende camping, wilden we de vuurtoren van Byron Bay nog bezoeken. Deze staat op het meest Oostelijke punt van Australië. Met de camper bijna naar boven gereden, laatste meters naar de vuurtoren gelopen met Sven in de draagzak bij René op de rug. Vanaf de vuurtoren die boven op een klif staat heb je een prachtig uitzicht over de stranden van Byron Bay. Luuk en Nicole besloten de trail naar beneden te nemen. We waren elkaar nog even kwijt, maar gelukkig was er een vriendelijke Australiër die Nicole en Luuk heeft meegeholpen weer bij de camper uit te komen. De jongens hebben geslapen in de auto. Fijn want we hadden weer een 3 uur durende reis vandaag. We hebben de afgelopen dagen niet veel hoeven te reizen. Maar 3 uur met veelal slapende kinderen is ook prima te doen. Onderweg geluncht. Tussen de massa ook onze kerstboodschappen gedaan. Luuk en Sven hebben de Kerstman nog gezien. Maar ze blijven toch trouw aan Sinterklaas. In de auto zingen we nog elke dag alle liedjes. Bij de camping hebben Nicole en Luuk alle speelplekjes verkend. René bleef bij Sven om hem een opvoedcursus ‘eet je boterham op voordat je mag spelen’ te geven. We denken dat de meeuwen ook een deel hebben meegeholpen. Uiteindelijk Sven toch maar laten spelen (en nee de boterham was toch nog niet helemaal op). Heerlijk gebarbecued en de jongens hebben zich lekker vermaakt in de speeltuin. Morgen is het Kerstmis. Wij vieren het in Coffs Harbour.

We wensen jullie allemaal hele fijne Kerstdagen!!

1. Ella:
    24 december 2016
    Voor jullie ook fijne kerstdagen in Coffs Harbour!
  2. Doortje:
    24 december 2016
    Jullie ook heel heel fijne Kerst daar !!!
  3. Corry Quirijns:
    24 december 2016
    Kerst bij 30 °C lijkt ons heel apart. Wij wensen jullie dat het ook warme gedachten aan het Christusfeest oproept. Voor volgende jaar een heel goed, gezond en gezegend 2017 gewenst.
  4. Petra:
    24 december 2016
    Heerlijk verhaal weer! Gaaf, zo'n mooie duik. Hele fijne kerst daar! Zal wel een beetje anders zijn, maar geniet ervan! xxx
  5. Joris, Diane en Suze:
    24 december 2016
    Wauw, mooie verhalen weer (net zoals de foto's)!!
    Vanuit het toch iets koudere Nederland ;-) wensen wij jullie hele prettige kerstdagen!! Geniet, geniet, geniet!! Zo bijzonder wat jullie samen doen!
    XXX Joris & Diane, en een nat kusje van Suze
  6. Angela en Jan:
    25 december 2016
    Hele fijne feestdagen gewenst! Leuk om jullie reis te kunnen volgen. Mooie verhalen en ervaringen al tot nu toe. Geniet ervan! De overbuurtjes.