Dolfijnen en Brisbane

20 december 2016 - Brisbane, Australië

Zaterdag 17 december

Om 6 uur ’s ochtends de wekker gezet om te zorgen dat we op tijd bij de dolfijnen waren. We hadden een beetje paniek die ochtend omdat we de autosleutel nergens konden vinden. Uiteindelijk de camper maar op een kier opengelaten en naar de dolfijnen gelopen. Luuk in de buggy, Sven in de draagzak. We kwamen ongeveer gelijk met de dolfijnen in de haven. Tot 8 uur mocht je in het water staan en vertelden ze iets over de dolfijnen. Om 8 uur mocht je in de rij gaan staan en een vis kopen om te voeren. We waren niet de enigen, maar we vonden het toch de moeite waard. De dolfijnen kwamen erg dichtbij. Ook de pelikaan kwam soms wel erg dichtbij. Luuk heeft nog bijna een hap van hem gekregen (gelukkig viel dit mee). Daarna via de speeltuin naar de camper. Ondertussen hadden we de sleutels weer gevonden. Doorgereden naar Noosa. Hier bij het National Park rondgelopen. Wat een super mooie omgeving. Je kunt heerlijk langs de kust lopen. Maar met de jongens erbij beperkt in de afstand. Toch leuk om gezien te hebben.

’s Middags aangekomen op onze camping in Brisbane. Hier gezwommen en daarna gebarbecued. Ook met de oma’s en opa’s geskypet. Leuk om jullie weer gesproken te hebben.

Zondag 18 december

We hebben eerst bij de camper gespeeld, de was gedaan en de route voor in Brisbane uitgezocht. Rond 10 uur vertrokken naar de bushalte en binnen 30 minuten stonden we in hartje Brisbane. Hier een erg leuk balletje gekocht voor Luuk bij een Nederlandse studente die hiermee geld verdiende om de reis te betalen. Vervolgens een leuke route door Brisbane gelopen. Tussen de middag in een park een poffertjeskraam gevonden op de markt van een Nederlandse voormalig neuroloog die ook frikadel speciaal en kroketten verkocht. Tja daar maken we wel even gebruik van. Lekker smullen! Aan het begin van de middag gezwommen in alweer een erg leuke openbaar aangelegd strandje. Daar waren we net klaar toen het enorm begon te regenen. Gelukkig stonden we toen droog in een winkeltje. De regen afgewacht en daarna verder gelopen en aan het eind van de dag in een restaurantje pizza gegeten. De jongens waren top! Geen gezeur gehad en we hebben erg gelachen om alle praatjes van vooral Luuk. We vonden Brisbane een erg leuke stad.

Maandag 19 december

Rene heeft Nicole, Luuk en Sven rond 9.30 uur afgezet in de stad. Rene had een bezoek bij een zakenrelatie van Magna Tyres. Nicole was van plan een museum te bezoeken met de jongens, maar we zijn erg lang bij een speeltuin blijven hangen. Rene was alweer klaar voordat we aan het museum konden beginnen. Verderop in de stad nog naar het Powerhouse geweest. Mooi gebouw. We kunnen ons voorstellen dat het leuk is hier een voorstelling/concert bij te wonen. Voor de maandag natuurlijk niet echt een goed tijdstip. In het park rondgelopen en bij weer een geweldige speeltuin gespeeld. Wat hebben ze het hier toch geweldig voor elkaar. Schitterende openbare plekken waar alle faciliteiten dik voor elkaar zijn. We hebben lekker een kopje koffie / cappuccino gedronken en de jongens heerlijk gespeeld. Luuk heeft helaas in zijn broek geplast en daarna gepoept (hij had het zo goed gedaan tot nu toe). Hij is het er helemaal mee eens dat hij om die reden geen koekje/ijsje meer krijgt voor vandaag. Hij was gewoon doodop. In de auto viel hij gelijk in slaap. Wij konden dus rustig een camping weer opzoeken. Bij de camping heeft Rene lekker spaghetti gekookt. Allemaal gedoucht en weer opladen voor de volgende dag.

Annelies gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben nog een klein gebakje gegeten (behalve Luuk dan he!).

1. Ella:
    20 december 2016
    Als ik dit zo lees, is Australië echt een luilekkerland voor kinderen (en daarmee ook voor de ouders).
  2. Pieter Place:
    20 december 2016
    Mooie verhalen. Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Hele fijne reis verder!
  3. Nienke:
    22 december 2016
    Leuk, dolfijnen voeren! Ben zo jaloers op jullie!!
    En die kids maar de hele dag spelen, het lijkt wel of jullie elke dag een nieuw speelparadijs vinden. Geen wonder dat ze zo moe zijn.