Eerste dagen Nieuw-Zeeland

25 januari 2017 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Maandag 23 januari

Na het ontbijt in ons hotel werden we door het busje van het hotel wat ons naar de camperverhuur brengt. We hebben van te voren alle gegevens al online ingevuld en hopen dat we snel de camper hebben. In Australië ging het bij hetzelfde bedrijf zeer snel. Hier hebben we echter erg lang moeten wachten tot dat er eindelijk iemand kwam om te helpen. Het was erg druk, maar dat zag je niet aan de medewerkers van het verhuurbedrijf. We waren al gefrustreerd over het proces, maar het werd niet beter toen we een verroeste camper zagen. We kregen een camper uit bouwjaar 2008, terwijl we geboekt hebben voor een camper tussen 3-6 jaar oud. Gelijk dus discussie met de camperverhuur, maar er is geen andere camper beschikbaar en een upgrade (evt. betaald) is er ook niet. De fout ligt bij de reisorganisatie in Nederland. Maar daar is het midden in de nacht. We laten een bericht achter bij hen, sturen ze een mail met foto’s en vertrekken met de camper en een slecht humeur naar Auckland. De camper hebben we in het centrum geparkeerd en hebben bij een foodcourt lekker Japans gegeten en daarna een rondje gelopen. We hebben bij de haven voor Luuk een rugby jersey gekocht van de All Blacks. Vervolgens doorgereden naar de oom en tante van Nicole nabij Hamilton. Hier werden we hartelijk ontvangen. Het speelgoed voor Luuk en Sven stond al klaar en de lasagne en peultjes en boontjes uit eigen tuin ook. Luuk en Sven hebben heerlijk gegeten (wij ook). We hebben diverse keren groenten moeten bijscheppen. Na het eten nog een rondje rondom het huis gelopen en we vonden nog een sinaasappel aan de boom. Daarna wou Luuk de sinaasappel en een appel, die laatste was nog niet rijp, opeten. Toen de kinderen op bed lagen nog gezellig gekletst.

We hebben die avond de reisagent vanuit Nederland aan de telefoon gehad en ze hebben onze klacht proberen op te lossen, maar er is geen andere camper beschikbaar en we mochten onze camper schoonmaken op hun kosten. Dat was niet ons probleem, we hebben deze camper gewoon niet geboekt. We spreken af dat ze intern het nog eens bespreken en een dag later terugbellen.

Dinsdag 24 januari

Luuk werd wakker met de vraag of hij nu wel de appel kon eten. Na het ontbijt hebben we een wasje gedraaid (eindelijk een keer met warm water) en de camper ingeruimd. De jongens waren lekker aan het spelen met al het voor hun nieuwe speelgoed. Ook het grind was erg leuk en lag al snel overal waar het niet hoorde. We zijn met ome Wim en tante Ria naar de Hamilton Gardens geweest. Hier hebben we ook Nicole’s nicht Sonja en haar zoon Liam ontmoet. De jongens hebben ze erg vermaakt in de speeltuin. Daarna hebben we een rondje door de thematuinen gelopen. Het was prachtig ingericht en leuk om te doen. De jongens vonden het ook leuk en het was dus een erg geslaagde activiteit samen. Op het eind nog een ijsje gegeten. Op de terugweg viel Sven in slaap, maar hij was wakker nadat we hem op bed hebben proberen over te leggen (10 minuten dus maar geslapen). Na de lunch zijn we bij de buren gaan spelen. Zij waren weg en we mochten gebruik maken van hun fietsjes, trampoline, tennisbaan en zwembad. Heerlijk in de zon de hele namiddag gespeeld. Sonja en Liam kwamen ook nog langs. Na het eten de jongens nog snel in bad gedaan en toen was het echt bedtijd. Maar zelfs nu kwam Sven nog zijn kamertje in zijn slaapzakje uitgelopen. Hoe kan hij nog energie hebben gehad? We hebben gekeken naar de planning voor de komende tijd en hebben gezellig nog gekletst met ome Wim en tante Ria. Leuk om hen gezien te hebben en verhalen gehoord te hebben over de familie en ook hun ervaringen hier in Nieuw Zeeland. We zijn erg hartelijk ontvangen en ook Luuk en Sven hebben zich hier super vermaakt.

O ja voor de camper: we werden netjes weer gebeld door de Nederlandse organisatie. We hebben maar gezegd dat we op korte termijn een reactie met compensatie verwachten.

Woensdag 25 januari

We bellen in de ochtend naar Waitomo Caves en boeken een ‘black water rafting' tour voor René en een ‘normale’ tour voor Nicole, Luuk en Sven. We nemen na het ontbijt afscheid van ome Wim en tante Ria. Wellicht zien we elkaar later deze vakantie nog, maar afhankelijk hoe ons programma gaat lopen.

René heeft een erg leuke tocht gemaakt van totaal 3 uur in de glow-worm caves. Door de grotten klauteren en met een rubberen band door het water meegevoerd worden. De glow-worms geven een klein blauw/groen lichtje af in de grot. Het is net alsof je naar een enorme sterrenhemel kijkt met allemaal kleine sterretjes. Nicole, Luuk en Sven hebben de tocht van 1 uur gedaan en gelopen door de grot en daarna met een bootje. De jongens hebben het weer super goed gedaan vandaag. Trots op ze hoe ze de afgelopen drie dagen het gedaan hebben en lekker spelen en hun ding doen. We hebben daarna geluncht in het restaurant en zijn daarna met de camper teruggereden om René op te halen. We zijn daarna in de regen doorgereden naar Blue Dock Station. Wat een prachtige omgeving en jammer dat het regende. We hopen op beter weer morgen zodat we nog wat activiteiten kunnen doen. We zijn deze dag op bezoek bij Anna, een oud collega van René van Maersk. Haar familie runt hier een boerderij en ook de lodges en activiteiten voor toeristen. We hebben gegeten bij haar ouders. Ook hier kleinkinderen, dus weer veel speelgoed voor de jongens om te ontdekken. Sven was erg gefrustreerd dat zijn houten treintje wat je met een paar karretjes achter elkaar kunt zetten telkens los liet. Ze hebben weer prima gegeten hier, schaapsvlees. We hebben bij Anna geslapen. Super die gastvrijheid hier. Nog altijd niet in de camper geslapen.

Van de reisorganisatie ontvangen we bericht dat we financieel gecompenseerd worden voor de camperklacht. We hebben dit geaccepteerd, geen zin om ons verder druk te maken en we gaan lekker verder genieten van de vakantie, dan maar met een wat oudere camper. We gaan het geld nog wel besteden aan een mooie activiteit.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade