Adelaide

21 januari 2017 - Adelaide, Australië

Vrijdag 20 januari

René startte om 8 uur aan de 60 km tourtocht. Het was koud, dus het Q windjacket maar onder het shirt gedaan. René start bij de eerste 25%, maar het tempo van de meeste rijders ligt erg laag. Dus in het begin worden veel mensen ingehaald. Daarna een mooi tempo gevonden met een Nieuw Zeelander van 69 jaar oud. Samen fietsen we door het prachtige glooiende landschap. Het 2e deel is voornamelijk naar beneden en schiet het lekker op. Om 10:15 uur, met een gemiddelde van 25,8 km/u wordt er gefinisht in Campbelltown. Hier is een uitgebreide ontvangst op de plek waar de profs later deze dag rond 16:00 uur zouden finishen. Na een snelle hap fietst René door naar de startlocatie van de profs, 8 km verderop.

Nicole is rustig met Luuk en Sven opgestaan, spullen ingepakt en vervolgens 60 km verderop naar de start van de etappe van de Tour Down Under gaan kijken. Onderweg veel fietsers tegengekomen en diverse wegafzettingen (voorbereiding van de race / tourtocht). We waren dus blij met de tomtom aan boord. Bij de start was het prima te doen om langs de dranghekken alle ploegen te bekijken. We zijn nog op de foto geweest met Robert Gesink. Na de start René snel gevonden die ondertussen ook hierheen was gefietst. We hebben de fiets weer ingeleverd en zijn daarna het centrum van Adelaide bezocht. Hier gekeken op Victoria Square wat helemaal voor de Tour Down Under is ingericht. Luuk heeft een kleine stormbaan gedaan en wat gadgets verzameld. Daarna geluncht in de overdekte Central Market. We hebben daar even gezocht naar een camping. Niet alles blijkt beschikbaar, maar we hebben al snel een ‘unpowered site’ gevonden voor de komende 2 dagen. De belangrijke iPad met filmpjes laden we dan in de keuken van de camping wel op. De camping ligt net buiten Adelaide in de natuur. We genieten dus van de papegaaien/kaketoes en de drie koala’s die we op de camping in de boom zien zitten. We hebben nog eens gebarbecued. We horen dat het weer niet echt goed is in Nieuw-Zeeland dus nog maar even genieten hier. Hier was het droog vandaag. Na een koude start in de ochtend hebben we aan het eind van de middag allemaal weer in korte broek/shirtje kunnen rondlopen.

Zaterdag 21 januari

De ochtend stond voornamelijk in het teken van tassen pakken. Sven heeft een heerlijk middagdutje gedaan in de camper (we beseffen ons dat dit een van de weinige keren was deze vakantie dat hij in de camperbed een dutje heeft gedaan). Luuk heeft met de lego gespeeld, René gepuzzeld en Nicole heeft voorbereidingen gedaan voor Nieuw-Zeeland (online inchecken voor de camper). Daarna zijn we naar Glenelg geweest. De gasfles gevuld bij het tankstation onderweg. Glenelg is echt een super gezellig voorstadje van Adelaide. We hebben genoten van een heerlijk dagje in de zon met zee, strand en natuurlijk een speeltuin. De avond afgesloten met een lekkere maaltijd in een sfeervol restaurantje. Ongelofelijk hoe snel Luuk en Sven samen een pizza opeten. René en Nicole eten vandaag eens wat anders dan pizza.

Zondag 22 januari

We zijn op tijd opgestaan en waren iets na 8 uur op het vliegveld. René heeft Nicole, Luuk en Sven met de bagage afgezet en is daarna de camper in gaan leveren. Dit was zo gebeurd want binnen een half uur stonden we allemaal in de vertrekhal. We hebben nog onze laatste AUD opgemaakt aan souvenirs en lunch. Het vliegen ging weer erg goed. Het was ook niet zo moeilijk dit keer, de vlucht was net geen 4 uur. Sven heeft meer dan de helft van de tijd op schoot geslapen en Luuk was natuurlijk helemaal in zijn element met alle filmpjes die hij kon kiezen. Wel heeft hij nog in de broek geplast in het vliegtuig tijdens het taxiën. Dat was wel even een minder moment (maar niet zo gek als je van te voren een halve liter appelsap hebt gedronken. Snel een luier aan en de stewardess heeft de zitting omgewisseld). We kwamen rond 18.30 uur aan in Auckland. Alles ging vrij snel en we waren uiteindelijk net voor 20 uur in het hotel (het is hier 2,5 uur later dan in Adelaide). Nog snel een hapje eten in het restaurant en daarna nog geskypet met opa en oma Quirijns. De jongens vonden het vooral leuk om de knuffels te laten zien. Morgen gaan we de camper ophalen en gaat ons avontuur in Nieuw Zeeland echt beginnen. We zullen niet het meest alledaagse rondje maken op het Noordereiland. Dit komt omdat we Petra 27 januari zullen zien. Zij is een paar weken geleden begonnen aan haar reis en heeft toen het Noordereiland grotendeels overgeslagen. We gaan dus samen nog wat dagen op pad en wachten even op haar voordat we naar het noorden reizen. We beginnen zelf morgen in Hamilton (naar het zuiden) bij de oom en tante van Nicole.

We vonden het wel lekker om zo in Nieuw Zeeland aan te komen zonder lange reis en jetlag. Zullen de meeste mensen niet kunnen zeggen als ze in Nieuw Zeeland arriveren!

1. Petra:
    22 januari 2017
    Welkom in NZ!!! Deel 2 van het avontuur! Hopelijk gaan jullie er net zo van genieten. Ik zie jullie over 5 dagen, in korte broek ;) xxx