Blue Mountains

28 december 2016 - Blue Mountains, Australië

Woensdag 28 december

Vandaag naar Blue Mountains. Wat een drukte. Als we aankomen blijkt dat we pas 4 uur later met de kabelbaan mee kunnen. Dan beginnen we maar met een wandeltocht naar de waterval. In het begin staan gelijk al twee meiden met allebei een slang. De jongens zijn erg nieuwsgierig en durven zelfs de slang te aaien. We zijn nog geen 100 meter op de wandelroute en Luuk ontdekt al direct een echte slang. Helemaal niet bang en gelukkig ook niet geneigd om deze slang te aaien.

De waterval is erg mooi, maar wat is het toch mega toeristisch hier. Even met de blote voetjes door het water, lunchen en daarna weer terug.

Rene, Luuk en Sven hebben even in de camper uitgerust terwijl Nicole nog een kleine tocht heeft gemaakt naar de brug bij de ‘three sisters’. Hier was het echt super druk. Een uur later stond Rene weer met de camper bij het afgesproken punt en konden we naar de kabelbaan. We vonden het het wachten waard. Super mooi! Het treintje daarna is nog indrukwekkender. Je hebt drie standen en natuurlijk willen we alle vier de meest uitdagende ‘cliffhanger-stand’ uitproberen. Super steil gaan we de berg weer op. Waarna Luuk uiteraard nog een keer wil.

Het was een vermoeiend dagje (vooral voor de jongens), maar zeker de moeite waard. We lagen allemaal op tijd op bed.