Zwemmen met dolfijnen in Nelson Bay en wijnproeven in Hunter valley

27 december 2016 - Nelson Bay, Australië

Maandag 26 december

Vandaag weer een flinke reisdag. De eerste stop is bij de Botanische tuin van Coffs Harbour. Luuk mag de route kiezen en zig zagt over alle kleine paadjes die hij kan vinden tot we echt geen idee meer hebben welke kant we op moeten naar de auto. Gelukkig hebben we een aardig richtingsgevoel (en gelukkig een aantal borden die de weg toch nog wijzen).

De tweede stop is in Port Macquarie. Een leuke kustplaats. We lopen langs het water naar een speeltuin, daarna via het winkelcentrum (Boxing day is volop bezig) en een ijsje rijker weer terug naar de camper. De jongens doen het weer super vandaag. Af en toe slapen in de auto, filmpje kijken en veel liedjes zingen.

In Nelson Bay nog in de speeltuin gespeeld. Sven heeft ontdekt dat hij ook van onderaf de glijbaan kan opklimmen. Zo grappig om te zien dat onze kleine uk dat ook gewoon alweer kan.

We hebben deze avond geen camping kunnen vinden. Aangezien Nicole morgen om 5 uur al een excursie gaat doen willen we perse op loop afstand iets hebben. Dan maar wild kamperen. We parkeren de auto op een super mooi stukje aan het strand. Blijkt dat dit een geliefde duikspot is. Regelmatig staat er een duiker naast onze camper (beetje vreemd gezicht als dit ook ’s avonds gebeurt). De openbare toiletten zijn een hoek om dus we hebben het goed geregeld. We slapen allemaal wel iets minder.

Dinsdag 27 december

Nicole’s wekker gaat om 4.45 uur. De mannen slapen gelukkig heerlijk verder. Nicole is vandaag gaan zwemmen met dolfijnen. Het was in een woord Fantastisch! Na het passen van de wetsuits in de haven (het water is hier echt koud), briefing aan boord mochten we toen we de dolfijnen gevonden hadden met ongeveer 5 personen tegelijk via een net het water in. Het idee was om aan een touw te hangen tussen de catamaran in (deze vaart achter de dolfijnen aan). Met een masker en snorkel kun je de dolfijnen super dichtbij zien. Het zwemmen duurt ongeveer 5 minuten. Ongeveer 30 dolfijnen zwommen rondom de boot en het zicht was super. Je moest wel moeite doen om de snorkel vrij te houden met water. Gelukkig vonden de dolfijnen ons ook interessant genoeg zodat ze lang bij de boot bleven hangen. We konden daarom nog een tweede keer het water in. Om een beetje idee te krijgen hoe het gaat kun je kijken naar een filmpje op www.dolphinswimaustralia.com .

De mannen stonden op het strand Nicole al op te wachten. Luuk en Sven nog even lekker met emmertje en schepje gespeeld voordat we weer vertrokken. We hebben besloten de ‘Blue Mountains’  voorafgaand aan Sydney te doen. Omdat we denken dat we er na nog tijd genoeg nodig hebben, voordat we 22 januari naar Nieuw Zeeland vliegen.

Via Hunter Valley, de wijnstreek, gereden. Natuurlijk wilden we wel even hiervan gebruik maken en hebben dus een korte wijnproeverij gedaan. We waren allebei niet heel erg enthousiast van de geproefde wijnen. Dus we hebben geen dozen ingeslagen. Bij de wijngaarden nog gepicknickt. Heerlijk hotdogs (lekker na zo’n wijnproeverij!).

Daarna met een filmpje aan verder gereden richting de camping. We hebben nog net op tijd een tankstation bereikt. De tank was echt helemaal leeg. Bij aankomst op de camping zegt de campinghouder dat ze ook dieren hebben voor de kinderen. Luuk denkt dat het een vlieg is. Hij heeft echt een hekel aan alle vliegen die er zitten (het valt eigenlijk nog best mee vinden we). Hij zegt regelmatig dat alle vliegen in de zak moeten naar Spanje. Ja met Luuk kun je wel lachen hoor.

Na het eten is René nog met Luuk bij de dieren gaan kijken (soort van ruime kinderboerderij). Sven weigerde zijn eten op te eten en mocht niet mee. Van bovenaf heeft hij wel alle dieren gezien en nagedaan. Dit gaat echt goed. Hij leert elke dag wel een nieuw woordje. Morgen dagje naar de Blue Mountains en daarna op naar Sydney. Daar zitten we nu nog 2 uur rijden vandaan.

Vandaag hebben we de 4000 km grens bereikt met rijden. Wat hebben we toch al veel gezien de afgelopen ruim 3 weken. Gelukkig hebben we nog veel moois in het vooruitzicht!

1. Ella:
    28 december 2016
    We hebben net het filmpje van dolphinswim gekeken. Inderdaad geweldig, wat gaat dat hard! Kan begrijpen dat je moeite moest doen om je snorkel en bril watervrij te houden. Weer een mooie ervaring rijker.
  2. Dorrie Fleuren:
    28 december 2016
    Klinkt goed allemaal! Alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst!
  3. Petra:
    29 december 2016
    Super gaaf met dolfijnen zwemmen!