Abel Tasman National Park

6 februari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Zondag 5 februari

Om 9 uur vertrekt de ferry naar het Zuidereiland, het laatste deel van onze reis en zo  begint het toch al een beetje te voelen. Luuk heeft het de laatste dagen ook vaak over zijn vriendjes Deano, Tije en Robin en wil graag met ze spelen. Maar we hebben nog echt veel zin om de komende 3 weken het zuider eiland te zien.

Ondanks dat we toch zeker een uur van te voren aanwezig waren, rijden we als laatste de ferry op. Het is echt heel druk, maar we vinden toch een plekje waar we kunnen zitten en even een kopje koffie/thee kunnen drinken. Luuk gaat helemaal op in het kleuren van een zwarte aap. Super netjes binnen de lijntjes. De tekening is voor Sinterklaas als hij weer terug is uit Spanje. We spelen ook nog even in de binnenspeeltuin aan boord. De jongens vinden de wind maar niets, dus we zijn snel klaar met buiten kijken. Het is wel erg mooi en het water is erg rustig. We voelen dus amper dat we op een boot zitten. Bij aankomst in Picton kiezen we voor de toeristische route naar Nelson. Prachtige uitzichten op de Marlborough Sounds. In Nelson lopen we een rondje en bezoeken het informatiecenter. We willen morgen naar het Abel Tasman National Park. We besluiten uiteindelijk een boottocht te kiezen in combinatie met een 5 km lange wandeling. Dit moet te doen zijn voor de jongens en geeft ons de gelegenheid zo veel mogelijk van het park te zien.

Maandag 6 februari

Ruim op tijd arriveren we in Kaiteriteri. Luuk en Sven kunnen daarom nog even lekker los in de mooie speeltuin met kabelbaan. De boot vertrekt om 10.30 uur. We zien onderweg de Split Apple Rock (een steen die door midden is) en 2 zeehonden. We worden bij Tonga Quarry afgezet. Van hieruit is het ongeveer 2 uur lopen naar Medlands Beach waar we ruim 3 uur later worden opgehaald. Luuk klimt weer erg goed. Met af en toe wat te eten en te drinken weten we hem goed te motiveren. Sven doet een kort dutje in de rugdrager en zingt daarna gezellig met de liedjes mee. Grappig hoeveel liedjes hij al herkent en voor ons dan herkenbaar kan meezingen (verwacht er vooral niet te veel van als je dit leest!). We genieten van de prachtige uitzichten op het heldere water en de mooie natuur. Onderweg nog een mooie hangbrug waar we over heen lopen. Het waait enorm hard als we op het strand komen, het zand waait en doet gewoon pijn. We hebben nog ruim een uur voordat de boot komt. De jongens vermaken zich op de rotsen en in het lage water. Een beetje uit de wind is het heerlijk. Een prachtig dagje en wat een goed begin op het Zuidereiland. De verwachtingen voor de laatste 3 weken zijn hoog! We overnachten vannacht in Richmond.

De laatste 2 dagen was het heerlijk weer, maar de voorspellingen zijn vanaf nu wisselvallig en een stuk koeler. Morgen voorspellen ze regen, dus we maken er een reisdag van. We hebben al de hele vakantie geluk met het goede weer. We hopen de komende 3 weken ook nog van veel zon te mogen genieten.

1. Ella:
    6 februari 2017
    Een goed begin van het Zuidereiland. Hopelijk blijft het weer jullie goed gezind. Geniet nog van de laatste weken. Wij kijken ook al uit naar jullie thuiskomst!
  2. Petra:
    6 februari 2017
    Leuk om nu de dingen uit jullie verhalen te herkennen! Mooi is Abel Tasman hè?! Fijn dat het weer goed was. Geniet ervan!