Mount Maunganui en Coromandel

30 januari 2017 - Thames, Nieuw-Zeeland

Zondag 29 januari

Aangezien we gistermiddag de belangrijkste attractie van Rotorua al hadden gezien was het even zoeken wat we nu zouden gaan doen. We kozen ervoor om een wandeling te maken door The Redwoods in het Whakarewarewa Forest. Het was lekker weer om te wandelen en de jongens deden het goed. Na drie kwartier waren we terug bij de camper. In de supermarkt kochten Petra, Nicole en Luuk eten en drinken voor de komende dagen. De wijn mocht pas mee nadat we in de auto een paspoort zijn gaan halen om toch echt aan te tonen dat we 18+ zijn! Vervolgens op pad naar Mount Maunganui om Nicole’s neef Roger te bezoeken. Gisteren hadden we al wel even contact om af te stemmen of ons bezoek gelegen kwam, maar vanwege een storing bij de belangrijkste telecomprovider konden we hem vandaag niet telefonisch informeren over het tijdstip van ons bezoek en het was dan ook een grote verrassing voor hem toen we daar om 2 uur op de stoep stonden. We wilden zijn plannen niet te veel in de war brengen en besloten met zijn dochter Ariel en hem mee te gaan kijken naar een wedstrijd voor strandwachten. We waren nog net op tijd om het einde van de wedstrijd te zien en gingen daarna weer terug naar zijn huis. Roger en zijn vrouw Deborah hebben een mooi optrekje aan het prachtige strand van Mount Maunganui (vaak genoemd als mooiste strand van Nieuw Zeeland). Vanuit hier liepen we zo naar het strand en hebben daar de rest van de middag doorgebracht. Toen we rond 6 uur terug naar huis gingen was Deborah daar ondertussen ook met hun andere dochter Alexi. We hebben lekkere pizza’s besteld en tijdens het wachten nog met z’n allen gespeeld in de nabij gelegen speeltuin van de basisschool. We mochten de camper in de tuin parkeren. De kinderen (en Petra) gingen pas om half 10 naar bed, doodop. Wij hebben nog gezellig gekletst met Roger en Deborah en gingen na elven slapen.

Maandag 30 januari

Nicole, Petra en Roger waren al vroeg uit de veren om Mount Maunganui te beklimmen. Ariel en Alexi wilden ook mee, maar waren niet op tijd wakker. De klim viel mee en werd beloond met een prachtig uitzicht over de baai en de haven van Tauranga. Bij terugkomst werden Luuk, Sven en René wakker gemaakt voor ontbijt. Na ontbijt was het alweer tijd om te vertrekken voor een flinke reisdag. We reden eerst naar Hot Water Beach. Op deze plek kun je als het eb is op het strand een gat graven wat zich dan vult met warm water, verhit door de lavastroom die dicht onder de oppervlakte lopen. We waren goed op tijd, want na een korte lunch konden we al het strand op om dit natuurverschijnsel te ontdekken. Echt bizar om te voelen dat de ene poel koud is en dat 30cm verder een poel gloeiend heet water bevat (64 graden). Het is een kunst om een gat te graven op de plek waar het water aangenaam is, niet te warm en niet te koud. Hier waren dan ook veel toeristen mee bezig. Wij hebben enkel gebruik gemaakt van de kuilen die er al waren. We vervolgen onze weg naar Hahei, 5 km verderop. Hier heb je een mooi uitzicht op Cathedral Cove en de vele kleine eilandjes voor de kust. We zijn te laat (en hebben een iets te druk schema) om nog te beginnen aan de hike naar de Cove en doen het dus enkel met foto’s vanaf het Lookout Point. Via een onverharde weg door een mooi landschap komen we van het oosten naar de westkust van Coromandel Peninsula. Hier ligt onze camping voor vanavond. We hebben een topplek, direct bij de openbare barbecue (waar we ook gebruik van maken), waslokalen en speeltuin.

1. Petra:
    Klinkt super!!! ;)
  2. Ella:
    30 januari 2017
    Klinkt inderdaad super. Zoveel moois en bijzonders te zien!
  3. Anne Place:
    30 januari 2017
    Wat gezellig zeg samen!! Grappig dat tante Petra dezelfde bedtijd heeft als haar neefjes hihi