Bay of Islands

1 februari 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 31 januari

Vandaag stond een lange reisdag voor de boeg. Na rustig te zijn opgestaan en ontbeten te hebben, rijden we een flink stuk, terwijl Sven lekker sliep. Luuk zat weer bij tante Petra in de auto, hij vindt het erg gezellig en krijgt ook lekkere snoepjes. Als Sven wakker wordt stoppen we voor lunch bij een café. Daarna rijden we door naar Whangarei waar de jongens spelen in een leuke speeltuin en we ook nog een lekker ijsje halen. Vanaf hier reden we nog een dik uur naar onze camping in Paihia, gelegen in de Bay of Islands. Tijdens het rijden krijgen we al een mooie indruk van de omgeving. Op de camping doet Luuk de monkeybars zelf (sterke jongen) en gaat wel honderd keer (zijn eigen telling) van de kabelbaan. We koken nasi in de openbare keuken, wat de nodige tijd kost op het elektrisch pitje. Het smaakt wel heerlijk.

Woensdag 1 februari

Nicole en Petra zijn op tijd uit de veren, want ze gaan parasailen. Vooral Petra vond het erg spannend. De parachute ging heel hoog de lucht in, van waar je een prachtige uitzicht had over de baai en alle eilanden. Een mooi begin van de dag. Toen Nicole en Petra weer terug waren op de camping zaten de jongens nog lekker aan het ontbijt. Bij het stroompje langs de rivier hebben we de eendjes gevoerd. Hierna zijn we naar de Haruru Falls gereden, deze vielen wat tegen. Na een bezoek aan de supermarkt en tankstation ploffen we neer op het strand in Paihia. René wandelt met Sven door het dorpje om eindelijk een bal te kopen. Nicole en Luuk varen een eindje in een kajak en na een halfuurtje lost René Nicole af. Helemaal uitgerust (en onder het zand) stappen we weer in de camper/auto en rijden in een uurtje naar onze volgende bestemming: Tutukaka. Hier gaan Petra en René morgen duiken.

1. Ella:
    1 februari 2017
    Leuk weer met foto's. Jullie staan er gekleurd op :)
  2. Dia:
    2 februari 2017
    Leuke foto's en verhalen!
    Groetjes van ons!
  3. John:
    3 februari 2017
    Inderdaad mooie foto"s
    Mogen er best meer online!
    Vet parasaile, naast elkaar? Of om beurten